Reisbureaus, wat zijn ze druk in deze rare tijd. Veel mensen hebben vragen over hun geboekte vakantie, willen deze annuleren of omboeken. Dat brengt voor de reisorganisaties dus veel drukte met zich mee, maar hoe gaan zij hier mee om?
We beginnen bij het begin…
Toen vorig jaar reisbureau Thomas Cook failliet ging, begon het al drukker te worden bij de andere reisorganisaties. De reizen van Thomas Cook werden of geannuleerd, of omgeboekt naar een andere reisorganisatie. Vanaf dat moment was er dus al een oplopende drukte bij reisbureaus.
En toen kwam corona
En toen gebeurde het, de coronacrisis. Landen gingen massaal in lockdown, de grenzen gingen dicht en er mocht ook binnenlands niet veel meer gerezen worden. Veel mensen waren bang nog op vakantie te gaan, ook al was de zomer toen nog zo ver weg. De drukte begon steeds meer te stijgen toen steeds meer mensen contact opzochten met hun reisbureau.
Maar hoe gingen de reisbureaus hiermee om?
Eigenlijk hetzelfde als anders, natuurlijk werden ze drukker, hadden ze meer werk te doen. De wachtrijen aan de telefoon worden langer, dus worden er meer telefonisten ingezet. Het duurt langer voordat je een reactie hebt op je e-mail, dus zijn er steeds meer werknemers die e-mails beantwoorden. Wij hoeven ons in ieder geval geen zorgen te maken dat we de reisbureaus ‘lastigvallen’ met onze vragen, hier zijn ze tenslotte voor. Schroom je dus niet contact op te nemen met je reisbureau, het duurt misschien iets langer, maar je antwoorden die krijg je wel.