Ijssalon Lochem, geopend op 30 Maart 2020, midden in de tijd van de Corona-crisis. Noor Egberts vertelde mij meer over hoe het bedrijf is omgegaan met deze lastige periode en hoe het bedrijf zich aan de maatregelen heeft gehouden.
Veel Horeca gelegenheden werden hard getroffen door de Corona-crisis. De terrassen waren leeg en veel zaken werden gesloten of mochten alleen nog maar aan bezorgservice doen. Door alle gevolgen van de Corona-crisis moesten veel horeca bedrijven hun tent sluiten. Een zaak openen tijdens deze periode was dus ook wel erg gewaagd.
Volgens Noor hadden alle werknemers er vanaf het begin alle vertrouwen in. “Vlak voor de opening op 30 Maart hebben we met zijn alle gezeten en besproken hoe we vanaf het begin af aan konden knallen en ervoor konden zorgen dat de ijssalon goed zou gaan lopen” vertelde Noor. Zo hebben zij ervoor gezorgd dat iedereen in de omgeving Lochem te weten kreeg dat er een nieuwe ijssalon zou gaan openen door veel op social media te plaatsen.
Toen op 30 Maart de ijssalon werd geopend was er gelijk een grote opkomst. Dit was wel eventjes lastig vertelde Noor. “Op 30 Maart waren de maatregelen voor de horeca nog erg streng, omdat de Corona uitbraak toen echt op zijn piek zat.” De ijssalon loste dit op een creatieve manier op. “Om ons aan de regels te houden hadden wij een bordje op de deur gehangen met daarop de tekst dat er telkens maar twee personen naar binnen mochten. Ook hadden wij buiten op de stoep met stoepkrijt lijnen getekend met anderhalve meter afstand van elkaar. Zo kon iedereen op gepaste afstand een ijsje halen.”
Na de openingsdag heeft de ijssalon zich ook nog goed gehouden aan deze maatregelen. Het was na de opening een stuk minder druk, dus alles was goed te handhaven. Toen vanaf begin Mei het weer ook warmer werd, ging de verkoop erg goed. “ We hebben het nu erg druk en hebben zelfs nog extra personeel moeten aannemen, het vertrouwen dat we hadden in het begin, is nu echt werkelijkheid geworden” vertelde Noor.