De studie mediavormgeving en mediamanager, wie lijk dat nou niet leuk? Binnen deze opleidingen is er een hoop variatie, en valt er veel te doen. De school is centraal gelegen, dus erg makkelijk te bereiken. Wil jij meer te weten komen over onder andere fotografie, mediaprojecten, animatie en nog een hoop meer? Lees dat absoluut verder.
Over mediavormgeving
Ligt jouw passie bij creatieve beelden maken, het liefst digitaal en binnen nieuwe media? Werk jij naast dat ook nog eens het beste onder druk, ben je goed in communiceren en contact maken? Dan is deze opleiding zeker iets voor jou.
Het belangrijkste deel aan deze opleiding is communicatie. Denk dan aan de vragen: Op wat voor soort wijze kijken mensen? Wat heeft jouw werk voor invloed op hen? Dit en een hele hoop meer zult je terugzien in veel vakken binnen de opleiding Mediavormgever.
Je krijgt les in grafisch ontwerpen, webdesign, construeer vormgeving en economie en marketing. En voor de sociale onder ons, zijn er ook de vakken social media, animatie, audiovisueel en fotografie.
Nu vraag je je wellicht af wat later je werk wordt. Na de opleiding mediavormgeving kun je solliciteren bij reclamebureaus, ontwerpbureaus, webdesignbureaus en communicatiebureaus. Genoeg keus dus! Als mediavormgever heb je een grote uitdaging in de communicatiebranche. Je combineert je creativiteit, je technische kunnen en je klantgerichte manier van denken. Dit alles gebeurt via digitale technieken. Hier maak je gebruik van tekst, afbeeldingen, video’s en muziek, om onder andere reclame te maken.
Over Mediamanager
Mediamanager is een creatieve opleiding. Tijdens deze opleiding zul je mediaprojecten coördineren, een nieuwe huisstijl organiseren en bezig gaan met fantastische reclamecampagnes. Mocht je enthousiast raken van goed advies geven aan klanten, dan zit je al helemaal op de goede plek. ‘’Het leukste vind ik een lach toveren op het gezicht van klanten’’ verteld Isa die in haar laatste jaar van de opleiding zit.
Je gaat ook een hoop leren. Onder andere hoe je goede presentaties maakt, alles over de verschillende producten binnen de media en hoe je een communicatieplan schrijft. Ook leer jij hoe je ontwerpprogramma’s en systemen laat werken. Veder ontwikkel je je organisatorische vaardigheden steeds meer.
Als mediamanager leer je niet alleen over de mediaproducten maar je stuurt de mediaproductie ook aan en je helpt je bij het verkopen van de producten. De planning valt onder jouw verantwoordelijkheid net zoals het onderhouden van het contact met mediabedrijven. Het organiseren van te gekke evenementen en helpen bij het lanceren van merken is ook jouw rol.
Wij nemen aan hiermee jouw interesse genoeg te hebben gewekt om jou uit te nodigen om langs te komen op de open dag. Hier kun je in een persoonlijk gesprek nog meer te horen krijgen over de opleidingen. Je wordt meer dan welkom geheten. Hopelijk tot dan!